.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به بهانه 14 آبان بازگشت پیکر مطهر شهیدان طوسی و نوبخت
دلم برایت تنگ شده است، سردار!
"نمی توانم از تو بگویم اما ترا ننوازم! در فراقت بسوزم و برایت مویه ای نسازم! بیادت باشم و نرده عشق نبازم! تا سایه سار عشق بیایم و سلاح به کف نگیرم و به خصم تو نتازم! از دریای پر تلاطم خویش به ساحل آرامش تو برسم، اما رحل اقامت نیافکنده و لنگر نیاندازم!
دلم برایت تنگ شده است، سردار!

14 آبان سالروز مشایعت پیکر مطهر فرمانده راست قامتان مازندرانی، سردار سرلشکرشهید محمدحسن طوسی و نیز سردار  شهید حمید رضا نوبخت است که پس از سالها غربت و جاویدالاثرماندن در جبهه های عشق در زادگاه هایشان آرمیدند.

حقیر به همین بهانه، با دوست سالهای جوانی ام یعنی سردار شهید طوسی دلگویه ای دارم که یر خلاف قلم متداولم، صمیمانه نثارش می کنم :

"نمی توانم از تو بگویم اما ترا ننوازم! در فراقت بسوزم و برایت مویه ای نسازم! بیادت باشم و نرده عشق نبازم! تا سایه سار عشق بیایم و سلاح به کف نگیرم و به خصم تو نتازم! از دریای پر تلاطم خویش به ساحل آرامش تو برسم، اما رحل اقامت نیافکنده و لنگر نیاندازم!

"عزیز دلم طوسی،مشکل اینجاست که می خواهم، اما نمی دانم از کجا بیآغازم و یا چگونه به تو بپردازم و قلم در ساغر عشق اندازم؟!

از شهادت تو بگویم که در زیبائی بی رقیب است و تا همیشه عمر از من دلبری می کند؟!

از همت بلند تو که بی بدیل مانده است و هنوز سقف نگاهم را می شکافد؟!

از غیرت قشنگت که زینت عزم جزم توست و مرا در حیرت جاودانه فرو برده است؟!

از غربت طولانی ات که اجر مضاعف به تو داد و نام ترا در قافله غریبان اهل بیت(ع) ثبت کرد؟!

از روح بزرگت که نظیرش را کم دیده ام و شیدائی ام را تداعی گر عشاق تاریخ کرده است؟!

از خلوص ناب تو که جان شیرینت را در برابر پیمان خونینت بی بها جلوه داد؟!

تو خود بگو که من چگونه بگویم؟! ترا کجا و چگونه بجویم؟! در کدامین باغ، گل وجود ترا ببویم؟!

بگو بگو که سخت محتاج شنیدنم! شرمسار از نرسیدنم! خسته از این همه انتظار کشیدنم! مشتاق دیدنم! در حسرت این چنین آرمیدنم! آه، یادم آمد که در تشییع جنازه ات، دخترت، نور دیده ات با ما گفت: در کربلا، پدری قنداقه فرزندش را بر دستان خویش گرفت و نزد خدا مباهات کرد که از امتحان سربلند بیرون آمد و اما امروز، فرزندی، جنازه ای را بر بالای دستان خود می گیرد که قنداقه استخوان پاره های پدر اوست که پس از سالها غربت به ما تبرک داده اند!

دخترت چه زیبا می گفت و چه قیاس قشنگی بین شلمچه و کربلا، بین شهدا و یاران امام حسین(ع)، بین دشمنان امروز و دشمنان صدر اسلام برقرار کرده بود و همه را در حیرتی عمیق از این همه شباهت و تکرار تاریخ فرو برده بود و می دانم که تو زنده بودن و جاودانگی خویش را دوباره احساس می کردی!

دلم برایت تنگ شده است سردار!

برای تبسم هایت! نگاه هایت، حرف زدن هایت، به آغوش گرفتن هایت، محبت هایت، صبوری هایت! مهربانی هایت، حماسه آفرینی هایت، عشق ورزی هایت، فداکاری هایت، نمازهایت، مناجات هایت، ناله زدن هایت، شجاعت هایت، شهادت طلبی هایت و....

سردار عزیز تر از جانم!

نه تنها من که جامعه هم دلتنگ نسل آسمانی خویش است!

در جستجوی اسطوره های به تاریخ پیوسته است!

باور نکنید که از یاد کسی خواهید رفت!

باور نکنید که نسلی فراموشتان خواهد کرد!

باور نکنید که شکرانه حماسه هایتان را بجا نخواهیم آورد!

جامعه ای که آرمانخواهست، شهیدانش را می ستاید، یادشان می نماید، دیده به آفاق عروجشان می گشاید، شعر دلتنگی می سراید، همواره به سمت آنان می گراید و دستاوردهایشان را می پاید!

اینجا مازندران است، سرزمین لاله های سرخ، مفتخر به وجود طوسی ها، حاج بصیرها، ابوعمارها، مهرزادی ها، نوری ها، نوبخت ها و .... است، یقین داشته باشید که خطه لاله خیز، با خاطره لاله هایش زندگی خواهد کرد، بندگی خواهد آموخت، جاودانگی خواهد یافت و برازندگی خواهد نمود!

طوسی عزیز!

تا آخرین دمی که توفیق رفیق نگردد و وصل میسر نشود، در غبطه مرام تو خواهم سوخت و دیده به مقام تو خواهم دوخت و تا فرصتی باقیست، عشق خواهم اندوخت و شعله آتشش را در دل خواهم افروخت!"

بدرود ای سردار اهل ودود که همیشه به یادت خواهم بود!رفیق نیمه راه شهدا-صادقعلی رنجبر۱۲/۸/۸۹


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

بارالهاعاقبت بخیرم کن 12 آبان 1389
قسمتی از وصیت نامه اش سردار شهید طوسی:
دنيا محل امتحان و آزمايش است و كاروانسرايي است موّقت، قافله مرگ فرا خواهيد رسيد و همه در نوبت قرار دارند ودر مهلت مقرر بايد بسوي او بازگشت.انچه را خداوند تقدير مي نمايد كسي قادر به آن نخواهد بود خداوند دقيقه و ثانيه‌اي مرگ كسي را به تأخير نمي اندازد پس چه بهتر كه انسان زندگي اش را در مسير طاعت الهي و در جهت كسب رضايت خداوند قرار دهد وهمواره بياد او باشد
نا شناس 12 آبان 1389
حاج صادق عزیز سلام
این روزها قلم زیبایتان حول ولایت و شهدا چرخشهای زیبایی دارد یکی نیست به بعضی ها بگوید بعد از شهدا ما چه کرده ایم . بعضی ها هم که راه گم کرده اند و به طریقی پیش بینی شهید باکری و تقسیم شدن عزیزان بعد از جنگ به سه گروه... را جامه عمل پوشاندن نمی دانم .
آیاعزیزان و دوستان شهداء روی خاک گرم جنوب و برف کردستان و...خوابیدن را بیاد دارند یادشان هست که چه عزیزانی در بغلشان جان دادن یادشان هست چگونه شهدا ء با بستن سربند یا زهرا در میدان مین دراز می کشیدند و پل می شدن تا همرزمانشان از رویشان رد شده وعملیات با تاخیر انجام نشود در آن لحظه ها فقط عشقشان این بود که بدن مطهرشان همچون مزار شریف مادر سادات نامعلوم و ناپیدا بماند.
بخدا وقتی لحظه ایی به صداقت و ساده زیستی شهداء نظری میاندازیم عرق شرم از سر و روی ما ریزش می کند .
خدایا آنها که رفتن ما چه کنیم آقا صادق سوزش قلمت در وصف شهیدان طوسی و نوبخت هر اهل دردی را بفکر فرو می برد .
تنها آرزوی ما شفاعت شهدا- روسفیدی نزدآنان و امام شهدا می باشد و امید واریم خداوند توجه ای به ما کند و مارا در کنار آنان قرار دهد هرچند که ما کجا و آنها کجا !!!
ارادتمند سید م.س.ع.ج ما زنده ایم با ولایت تا زنده ایم رزمنده ایم
كاظم كهنمو يي 12 آبان 1389
باسلام .مادلمان براي طوسي عزيز خيلي تنگ شده است. انهاي رفتن كار حسيني كردند. مامنده ايم باخاطرات زيبا وخلوص پاك/به ياد.شهداي.مانند.صمد اصفهاني .جعفر روستا/نظر علي بهرامي /بهمن سازگار/و خيلي از شهيدان كه در خاطراتم ميباشند/
ع م اکبری نودهی نکا 12 آبان 1389
کجایند مردان بی ادعا...............
یاد وخاطره شهدای 8سال دفاع مقدس وسرداران شهید: طوسی مازندران، املاکی گیلان ،عسگری گلستان و...... وهمه ی شهدای لشکرویژه 25کربلا گرامیباد
كريمي 13 آبان 1389
سلام ودرود خدا بر سردار دلاور مازندران شهيد طوسي

وسلام خدا بر شهيدان نوبخت بابلسر - نعيمي و آويش آمل- شهيد بصير فريدونكنار وشهيدان محمدزاده محمودآباد

شهدا بعداز شما هيچ نكرديم و بسيار شرمنده ايم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.425 seconds.